CPHI Milan is introducing efforts aimed at fostering sustainability and nurturing the next generation of women leaders in the industry
Two major global initiatives were launched at CPHI Milan – the world’s largest pharmaceutical event – running from 8-10 October at Fiera Milano. Recognising its pivotal role in shaping the future of pharma, CPHI Milan is introducing efforts aimed at fostering sustainability and nurturing the next generation of women leaders in the industry.
CPHI Milan is proud to unveil the ‘Sustainability Collective,’ a dynamic group of sustainability leaders committed to driving meaningful change across the pharmaceutical industry. This initiative will bring together key stakeholders to share resources, build a global network of influential voices, and collaborate on new sustainability goals and initiatives. The Collective includes a diverse range of members who will connect throughout the year, such as sustainability leads, business leaders, academics, NGOs, entrepreneurs, and policymakers, all working toward a more sustainable future for pharma.
In another significant step, CPHI Milan is launching a new mentorship programme designed to inspire and support the next generation of women leaders in pharma. This programme pairs early-career professionals with experienced industry leaders, allowing mentors to share their knowledge, experiences, and insights to help mentees plan for long, successful careers.
Tara Dougal, brand and content director at CPHI Milan, commented: “We introduced the mentorship programme following the positive response to our Women in Pharma interview series. In speaking with interviewees and the broader CPHI audience, we identified a recurring theme: more mentorship opportunities are needed to help women advance into leadership positions. Currently, only 25% of leadership roles in pharma are held by women, and only 4% by women of colour. Through the power of mentorship, we can help change this. We believe it’s time to use our platform for a new type of networking—not just to grow businesses, but to help individuals grow their careers. At CPHI, we are committed to playing a small yet impactful role in closing the gender gap in pharma leadership.”
The Sustainability Collective is part of a broader programme of initiatives at CPHI Milan, which will also feature a dedicated Sustainability Centre and Sustainability Futures Theatre, with the latter hosting a full programme of content. Enhancing the event further, this year’s show will include vegetarian dining options, charitable contributions, and wellness-focused areas onsite to help attendees relax and recharge during the busy event days.
For more information on the sustainability collective visit the CPHI website, or to join the mentoring, please sign up here.
For more information, please visit www.informamarkets.com.
Global Sustainability Collective e Women’s Mentoring Programme
CPHI Milan sta introducendo iniziative volte a promuovere la sostenibilità e a coltivare la prossima generazione di donne leader nel settore
Due importanti iniziative globali sono state lanciate al CPHI di Milano, il più grande evento farmaceutico del mondo, in programma dall’8 al 10 ottobre a Fiera Milano. Riconoscendo il suo ruolo centrale nel plasmare il futuro del settore farmaceutico, CPHI Milan sta introducendo iniziative volte a promuovere la sostenibilità e a coltivare la prossima generazione di donne leader nel settore.
CPHI Milano è orgogliosa di presentare il “Sustainability Collective”, un gruppo dinamico di leader della sostenibilità impegnati a promuovere un cambiamento significativo nell’industria farmaceutica. Questa iniziativa riunirà i principali stakeholder per condividere le risorse, costruire una rete globale di voci influenti e collaborare su nuovi obiettivi e iniziative di sostenibilità. Il Collettivo comprende una gamma diversificata di membri che si collegheranno nel corso dell’anno, come responsabili della sostenibilità, leader aziendali, accademici, ONG, imprenditori e responsabili politici, tutti impegnati nella realizzazione di un futuro più sostenibile per il settore farmaceutico.
In un altro passo significativo, CPHI Milano sta lanciando un nuovo programma di mentorship progettato per ispirare e sostenere la prossima generazione di donne leader nel settore farmaceutico. Il programma abbina professioniste all’inizio della carriera con leader esperti del settore, consentendo ai mentori di condividere le loro conoscenze, esperienze e intuizioni per aiutare i mentee a pianificare una carriera lunga e di successo.
Tara Dougal, brand and content director di CPHI Milano, ha commentato: “Abbiamo introdotto il programma di mentorship a seguito della risposta positiva alla nostra serie di interviste su Women in Pharma. Parlando con le intervistate e con il pubblico più ampio di CPHI, abbiamo identificato un tema ricorrente: sono necessarie più opportunità di mentorship per aiutare le donne ad avanzare in posizioni di leadership. Attualmente, solo il 25% dei ruoli di leadership nel settore farmaceutico è ricoperto da donne e solo il 4% da donne di colore. Attraverso il potere della mentorship, possiamo contribuire a cambiare questa situazione. Riteniamo che sia giunto il momento di utilizzare la nostra piattaforma per un nuovo tipo di networking, non solo per far crescere le aziende, ma anche per aiutare le persone a crescere nella loro carriera. Noi di CPHI ci impegniamo a svolgere un ruolo piccolo ma d’impatto nel colmare il divario di genere nella leadership farmaceutica”.
Il Sustainability Collective fa parte di un programma più ampio di iniziative al CPHI di Milano, che sarà caratterizzato anche da un Sustainability Centre dedicato e dal Sustainability Futures Theatre, con quest’ultimo che ospiterà un programma completo di contenuti. Per migliorare ulteriormente l’evento, la fiera di quest’anno includerà opzioni di ristorazione vegetariane, contributi di beneficenza e aree dedicate al benessere in loco per aiutare i partecipanti a rilassarsi e ricaricarsi durante le intense giornate dell’evento.
Per ulteriori informazioni sul collettivo per la sostenibilità, visitate il sito web della CPHI o iscrivetevi qui per partecipare al mentoring.